زهیر؛ مظهر هدایت شدن در کربلا
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۱۶۹
یک کارشناس مسائل دینی گفت: انسان برای دستیابی به هدایت باید تلاش کند، ببیند چه چیزی میان او و خدایش مانع است. کدام کاری که در حال حاضر انجام می دهد او را به انحراف و گمراهی کشانده سعی در برطرف کردنش کند. برای هدایت شدن به سوی خدا قدمی بردارد. لطف و عنایت پروردگار فرصت برای تغییر و موقعیت برای نجات از گمراهی را برای من و شما فراهم میسازد اما این ما هستیم که باید از این فرصت بهره ببریم و خود را به خداوند نزدیک کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حجتالاسلام تاتلاری - کارشناس مسائل دینی و مذهبی- در گفتوگو با ایران اکونومیست در مورد اهمیت واقعه عاشورا و زمینهسازی آن برای ظهور گفت: یکی از خصوصیات یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام هدایت یافتن به سوی خداوند و قرار گرفتن در راه امام زمانشان است. آیا ما منتظران ظهور و یاری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هم میتوانیم این خصلت را بدست بیاوریم؟ راه رسیدن به هدایت الهی چیست؟ چگونه میتوان از ضلالت و گمراهی بسوی هدایت و روشنایی قدم گذارد و یار راستین صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد؟
1- ایمان به پروردگار
وی با طرح این پرسش که هدایت شامل حال چه کسی میشود؟ افزود: قرآن کریم میفرماید «إنّ الله لهادِ الذین آمنوا الی صراط مستقیم» البته خدا اهل ایمان را به راه راست هدایت خواهد کرد. ما یک اسلام آوردن داریم، یک ایمان آوردن، یک مسلمان داریم و یک مؤمن. اسلام با ایمان، مؤمن با مسلمان فرق می کنند. ایمان مرتبهای بالاتر از اسلام است. مسلمان کسی است که به شهادتین اقرار کند. هرکس میآمد خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عرض میکرد می خواهم مسلمان شوم پیامبر می فرمود بگو: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله، این اقرار زبانی او را جزو مسلمانان قرار می دهد و احکام اسلام بر او جاری میشود اما هر که مسلمان شد نمیتوان گفت که مؤمن هم هست.
تفاوت اسلام با ایمان
این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام باقر علیه السلام به عمران، یکی از اصحابش فرمود: اگر کسی در مسجدالحرام بود، میتواند ادعا کند که داخل کعبه هم هست؟ عمران عرض کرد: نه فقط در مسجد است، حضرت فرمود: اما اگر داخل کعبه رفت می تواند بگوید هم در کعبه و هم در مسجدالحرام هستم؟ عرض کرد: بله یابن رسول الله. امام باقر علیه السلام فرمود: اسلام و ایمان هم همینطورند. هر مسلمانی مؤمن نیست. اما هر که مؤمن بود درجات رفیعی از اسلام را داراست. تفاوت ایمان و اسلام در عمل است، اینکه به آنچه معتقد است و اقرار میکند، عمل هم میکند.
حجتالاسلام تاتلاری با اشاره به این آیه قرآن «الذینَ آمنوا و عملوا الصالحات» کسانی که ایمان آورده و کارهای صالح و نیکو انجام دهند، تصریح کرد: انسان باید اعتقاد خویش به خدا و دین اسلام را در اعمال و رفتارش به اثبات برساند. لشکر کوفه دم از اسلام و خدا و قرآن میزنند اما در عمل خدا را فراموش کرده، قرآن را ترک و در برابر حجت خدا به جنگ میپردازند.
2- بازگشت به سوی خدا
وی ادامه داد: در آیهای از قرآن کریم آمده است «یهدی الیه من انابَ» (15) و هرکس را که باز گردد به سوی خودش هدایت میکند. ما انسانها معصوم نیستیم و در دوران زندگی و عمر خود دچار گناه و خطا می شویم اما با تمام خطا و اشتباهی که داریم، هرکسی که در زندگیش اهل توجه باشد وقتی گناه و نافرمانی انجام داد، توجیه نکند، نگذارد روی هم انباشته شود بلکه دست به درگاه پروردگار باز کند و طلب عفو و بخشش و توبه کند، از راه شیطان به سوی خداوند بازگردد. قرآن میفرماید «هوَ الذی یقبلُ التوبهَ عن عباده و یعفو عن السیئات» اوست که توبه بندگانش را میپذیرد و از بدیها و گناهان در میگذرد.
این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: توبه سبب نجات از گمراهی و عذاب و سربلند شدن در برابر خداوند است، لذا رسول اکرم (ص) میفرمایند «لیس شی احب إلی الله من مؤمنٍ تائب او مؤمنه تائبه» (17) نزد خدا چیزی محبوبتر از مرد مؤمن یا زن مؤمن توبه کار نیست. حر بن یزید ریاحی با تمام خطایی که انجام داده بود وقتی توبهاش مورد عنایت سیدالشهداء علیه السلام قرار گرفت، حضرت سر او را به دامن گرفت و دستمالی را به عنوان تاج افتخار بر سرش بست و نامش جزو یاران اباعبدالله قرار گرفت که تا پایان دنیا هر کس که امام حسین علیه السلام را سلام میدهد بلافاصله از آنان نیز به نیکی یاد میکند. (السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک، سلام بر تو ای اباعبدالله و بر ارواح طیبهای که کنار تو قرار گرفتهاند).
3- سعی و کوشش در راه خدا
حجتالاسلام تاتلاری با اشاره به آیه «الذینَ جاهدوا فینا لنهدینهم سُبُلنا» (18) آنان که در راه ما تلاش و کوشش نمایند را به راه خویش هدایت می کنیم، گفت: راه سوم رسیدن به هدایت الهی تلاش است. کسی که بنشیند و بدون هیچ کار و کوششی مرتب بگوید «اهدنا الصراط المستقیم» خدایا ما به راه راست هدایت فرما به نتیجهای نمیرسد.
نابرده رنج گنج میسر نمیشود ... مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
وی اقزود: انسان برای دستیابی به هدایت باید تلاش کند، ببیند چه چیزی میان او و خدایش مانع است. کدام کاری که در حال حاضر انجام میدهد او را به انحراف و گمراهی کشانده سعی در برطرف کردنش کند. برای هدایت شدن به سوی خدا قدمی بردارد. لطف و عنایت پروردگار فرصت برای تغییر و موقعیت برای نجات از گمراهی را برای من و شما فراهم میسازد اما این ما هستیم که باید از این فرصت بهره ببریم و خود را به خداوند نزدیک کنیم.
این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: شما در کربلا دقت کنید، امام حسین علیه السلام به هدایتگری میپردازد، راه را نشان می دهد اما این حر و سعد و ابوالخوف و یزید بن زیاد و ... بودند که به سوی سیدالشهداء علیه السلام رفتند و آخرین قدم را آنان برداشتند. در طرف دیگر، کسانی بودند که با آنکه حق را شناختند اما بیهمتی کردند و از فرصت بهره نبرده و چیزی جز پشیمانی عایدشان نشد. عبیدالله بن حر به دعوت امام جواب رد داد اما چند روز بعد از عاشورا نادم و پشیمان بود و میگفت:
فیالک حسره ما دمت حیا ... تردد بین صدری و التراقی
حسین یطلب نصر مثلی ... علی اهل العداوه و الشقاق
حسین حیث یطلب بذل نصری ... علی اهل الضلاله و النفاق
لو أنّی اواسیه بنفسی ... لنلت کرامه یوم التلاقی
آنگاه که حسین علیه السلام برای جنگ با اهل نفاق و ستم پیشگان از من یاری می طلبید.
آنگاه که حسین می خواست برای برانداختن اهل ضلال و نفاق به یاری اش بشتابم.
آری اگر آن روز از راه جان یاری اش می کردم در روز قیامت به شرافتی بس بزرگ نایل می شدم.
4- پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام
حجتالاسلام تاتلاری با اشاره به آیه «و جعلناهم ائمهً یهدونَ بامرنا» و آنان را پیشوای مردم ساختم تا خلق را به امر ما هدایت کنند، تاکید کرد: در زیارت جامعه کبیره میخوانیم «السلام علی ائمه الهدی» سلام بر شما امامان و راهنمایان راه هدایت. «الی الله تدعون و علیه تدلون» شما مردم را به سوی خدا میخوانید و بر راه او دلالت می کنید. «انتم هداه الابرار» شمایید هدایت کنندگان نیکوکاران.
وی ادامه داد: بشر بن غالب در بین راه کربلا خدمت امام حسین علیه السلام رسید و عرض کرد: آقا میشود این آیه را برایم تفسیر کنید «یوم ندعو کلُّ اُناسٍ بامامهم» به یاد آورید روزی را که هر گروهی را با پیشوایان میخوانیم. اباعبدالله علیه السلام فرمود «امامٌ دعا الی هدی فاجابوا الیه و امامٌ دعا الی ضلاله فاجابوا الیها هولاء فی الجنه و هولاء فی النار» امام و پیشوایی هست که مردم را به راه راست و به سوی سعادت و خوشبختی میخواند و گروهی به او پاسخ مثبت داده و از او پیروی میکنند و پیشوای دیگری نیز هست که به سوی انحراف و بدبختی دعوت میکند عده دیگری نیز به وی جواب مثبت میدهند که گروه اول در بهشت و دسته دوم در دوزخ هستند.
این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: کسی که در راه پیشوایان الهی قدم گذارد و از آنان پیروی کند به هدایت و سعادت ابدی دست یافته است. اگر افرادی از هدایت امام حسین علیه السلام بی بهره هستند و در گمراهی خویش فرو میروند اما در مقابل کسانی هستند که به ندای حق امام لبیک گفتند و هدایت شدند.
زهیر مظهر هدایت شدن در کربلا
حجتالاسلام تاتلاری اظهار کرد: زهیر بن قین از طرفداران عثمان بود و از نظر فکر و عقیده در برابر اهل بیت علیهم السلام قرار داشت. زمانی که سیدالشهداء علیه السلام در مکه بود، زهیر نیز به همراه افراد قبیلهاش عازم سفر حج شد. روز عرفه امام از مکه بیرون آمد اما زهیر تا پایان مراسم حج در مکه ماند. زهیر قصد یاری اباعبدالله علیه السلام را نداشت اما از آن جایی که کنجکاو بود، دوست داشت بداند عاقبت کار امام چه میشود لذا به سرعت خود را به کاروان حسینی رساند ولی فاصله خود را با آن حضرت حفظ کرد. هر جا که امام حسین علیه السلام به همراه یارانش خیمه میزدند و استراحت میکردند، زهیریان حرکت و هرجا که سیدالشهدا علیه السلام در حرکت بود، زهیر با افراد قبیلهاش خیمه میزدند.
وی ادامه داد: نهایتا لطف پروردگار و کرم واسعه امام حسین علیه السلام از او دستگیری کرد. در یکی از منازل که زهیر گمان میکرد سیدالشهداء علیه السلام حرکت میکند، خیمه زد و اتفاقاً اباعبدالله علیه السلام هم در آنجا ایستاد و خیمه زد. امام حسین علیه السلام به حجاج بن مسروق فرمود: حجاج برو و سلام مرا به زهیر برسان بگو سیدالشهداء علیه السلام دست یاری به سوی تو دراز کرده است، حسین علیه السلام را یاری میکنی؟، حجاج میگوید من به طرف خیام زهیریان آمدم و سلام کردم. آنها جواب دادند و دعوت کردند داخل شوم و زهیر مرا شناخت، احوالپرسی کرد و گفت: حجاج اینجا چه میکنی گفتم: زهیر من فرستاده حسینم. عزیز زهرا سلام الله علیها تو را دعوت به یاری کرده است.زهیر گمان نمیکرد امام حسین علیه السلام آنجا مانده باشد و او را به یاری خود دعوت کند. با شنیدن این خبر غیرمنتظره خشکش زد طوری که اراده هیچ کاری را نداشت. لقمه از داخل ظرف برداشته بود اما نه میتوانست تصمیم بگیرد آن را بخورد و نه قادر بود به داخل ظرف برگرداند. چند لحظهای سکوت مرگبار خیمه را فراگرفت که ناگهان یک ندای مقدس از حلقوم یک زن با ایمان این سکوت را شکست. همسر زهیر فریاد زد: زهیر چرا ساکتی؟ چرا آرامی؟ مگر نمیشنوی میگوید من فرستاده حسینم! مگر دست یاری سیدالشهداء علیه السلام را نمیبینی؟ زهیر حتی اگر قصد یاری نداری بلند شو و با عزیز فاطمه سلام الله علیها ملاقات کن. به هر ترتیبی که بود زهیر از جا بلند شد و به سوی خیمه امام رفت. اما بیمیل و با اکراه میرفت. وارد خیمه شد، السلام علیک یا اباعبدالله، جایی در تاریخ ثبت نشده است که در خیمه چه گفتوگویی بین امام حسین علیه السلام و زهیر پیش آمده است. گاهی اوقات نیز نیاز به سخن گفتن نیست و انسان با یک نگاه میتواند دنیایی حرف بزند.
عشق را طی لسانی است که صد سال سخن ... دوست با دوست به یک چشم زدن می گوید
خانواده و دوستان زهیر دیدند او برگشت اما برخلاف رفتنش، شاد و سرحال است. وقتی نزدیک همراهانش شد صدا زد «و قد عزمت علی صحبة الحسین علیه السلام»، ای دوستان و خانوادهام، من هم حسینی شدم. من عازم شهادت همراه آقایم حسین علیه السلام هستم.
منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امام حسین و ظهور منجی بشریت ، عاشورا ، امام حسین (ع) ، زهیر از یاران امام حسین ، هدایت
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: عاشورا امام حسین ع زهیر از یاران امام حسین هدایت سیدالشهداء علیه السلام امام حسین علیه السلام کارشناس مسائل علیه السلام علیه السلام سوی خدا هدایت شدن قرار گرفت الله علیه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
به گزارش همشهری آنلاین، حپسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:
۱- جنگ خندق در جریان است. همه دشمنان اسلام از هر حزب و گروه و عقیده با یکدیگر متحد شده و به مقابله با اسلام آمدهاند. اسلام را دشمن مشترک خود میدانند و به این نتیجه رسیدهاند که اختلافات را برای مدتی کنار بگذارند و همگان به مقابله با این دشمن مشترک برخیزند و پس از آن، هرکدام به راهی بروند که پیش از آن میرفتند. از این روی جنگ خندق را «جنگ احزاب» نامیدهاند. قبائل و احزاب با همراهی یهود، سپاهی نزدیک به ده هزار مرد جنگی و مجهز به آخرین تجهیزات تدارک دیده و به محاصره مدینه آمدهاند. در این سوی اما، سپاه اسلام که تعدادشان به سههزار نفر هم نمیرسد و از تجهیزات اندکی برخوردارند، در پس خندق که به ابتکار سلمان فارسی حفر شده است، به مقابله ایستادهاند. از سپاه کفر ۵ پهلوان نامدار و جنگجوی بینظیر که عبدود سرآمد آنان است به میدان آمدهاند.
عمرو، هماورد میطلبد و کسی جرأت مقابله با او را ندارد. از سپاه اسلام، علی علیهالسلام به میدان میرود. رسول خدا(ص) در توصیف این پیکار میفرمایند: «بَرَزَ الاْیمَانَ کُلُّهُ اِلی الشِرْکِ کُلِّهِ...تمام ایمان در برابر تمام شرک قرار گرفته است». امیرالمؤمنین در میان حیرت و ناباوری همگان، با ضربه شمشیر، عمروبن عبدود را از پای در میآورد. چهار پهلوان دیگر فرار را برقرار ترجیح داده و میگریزند. سپاه شرک انسجام و استحکام خود را از دست میدهد. سپاهیان اسلام غریو شادی سر میدهند. و پیامبر اعظم(ص) میفرمایند: «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین... [ارزش] ضربت علی در روز خندق از عبادت تمام جنّ و انس برتر است».
۲- از سپاه اسلام علی(ع) در میانه میدان است و از آن سوی، عمروبن عبدود. چرا پیامبر خدا از این صحنه با عنوان درگیری «همه اسلام» با «همه کفر» یاد میفرمایند؟! و ضربت علی را از عبادت همه جهانیان برتر معرفی میکنند؟! این علت را اگرچه بسیاری از مورخان و شاهدان آن روز بر زبان و قلم آوردهاند ولی شنیدن آن از زبان رسول خدا(ص) شیرینتر و دلنشینتر است. حضرت ایشان خطاب به علی میفرمایند: «ای علی! مژده باد تو را که اگر عمل تو را به تنهایی در این روز با عمل تمامی امت محمد بسنجند عمل تو بر آنها برتری دارد؛ زیرا خانهای از خانههای مشرکان نیست مگر آن که با کشته شدن عمروبن عبدود خواری و زبونی در آن وارد شده است و خانهای از مسلمانان نیست جز آن که با قتل او عزت و شوکت یافته است» و این کلام نیز از حضرت پیامبر(ص) در همین خصوص است: «ذهب ریحهم و لا یغزوننا بعد الیوم و نحن نغزوهم انشاءالله... از امروز به بعد شوکت و عظمت اینان [کفار و مشرکان]فرو ریخت و از این پس دیگر به جنگ ما نخواهند آمد و ماییم که در آینده -اگر خدا بخواهد- به جنگ آنان خواهیم رفت».
۳- حالا به عملیات اخیر سپاه اسلام «وعده صادق»
که نیمهشب ۲۵ فروردینماه ۱۴۰۳ (۱۳آوریل ۲۰۲۴) علیه
رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت باز میگردیم.
الف: در یکسوی این آوردگاه، سپاه اسلام قرار دارد و در سوی دیگر همه دشمنان ریز و درشت جمهوری اسلامی به صف ایستادهاند. رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ۲۳ کشور دیگر که از شمال و جنوب و مشرق و مغرب برای مقابله با عملیات از پیش اعلام شده ایران به حالت آمادهباش درآمده و تمامی توان خود را به صحنه آوردهاند (نظیر آنچه در جنگ احزاب اتفاق افتاده بود).
ب: توان و تجهیزاتی که مجموعه دشمنان در اختیار دارند بارها بیشتر و گستردهتر از این سوی آوردگاه است. هیمنه و قدرت دشمن به اندازهای مخوف، گسترده، فراگیر و چشمپُرکن است که هیچ قدرت دیگری جرأت مقابله با آنها را ندارد. رژیم صهیونیستی خود را چهارمین ارتش قدرتمند دنیا و شکستناپذیر میداند! آمریکا ابرقدرت بلامنازع جهان تلقی میشود. انگلیس و سایر کشورهای اروپایی با برخورداری از پیشرفتهترین تسلیحات در پیمان «ناتو» گرد آمدهاند، بسیاری از کشورهای عربی و غیرعرب منطقه، تمام قد به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده و در عرصه حضور دارند و... (مقایسه کنید با هیمنه و تجهیزات و لشکر پُرشمار مشرکان در جنگ احزاب).
ج: عملیات «وعده صادق» در اوج اقتدار صورت میپذیرد و موشکها و پهپادهای سپاه در میان ناباوری و حیرت دشمنانی که با همه توان به صف ایستاده بودند از سامانههای دفاعی چند لایه
رژیم صهیونیستی و پدافند ۲۳ کشوری که پیشاپیش آماده شده بودند عبور میکند و دو هدف از قبل تعیینشده را با دقتی مثالزدنی منهدم میکند. دشمنان ریز و درشت تقریباً بدون استثناء و با حیرتی آمیخته به یاس و ناامیدی، پوشالی بودن ادعای شکستناپذیری خود را به چشم میبینند و آشکارا اعتراف میکنند که قدرت بازدارندگی خود در مقابل توان نظامی توأم با هوشمندی ایران اسلامی را از دست دادهاند...
(شبیه شکست هیمنه و شوکت سپاه شرک در جنگ احزاب که با کشته شدن عمروبن عبدود، فرو پاشید) و در همان حال غریو شادی ملتهای مسلمان و همه مظلومان و حقطلبان جهان به آسمان بلند میشود و... (یادآور غریو شادی مسلمانان بعد از ضربت کارساز امیرالمؤمنین علیهالسلام که از عبادت ثقلین برتر بود).
د: این روزها علاوهبر اعتراضات انبوه و سراسری مردم دنیا علیه جنایات وحشیانه صهیونیستها در غزه، چند هفتهای است که اساتید و دانشجویان دانشگاههای آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آسیا و آفریقا، نیز در اعتراض به نسلکشی و جنایات رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن به صحنه آمدهاند و خواستهها و شعارها از محکومیت اسرائیل عبور کرده و به محو این رژیم وحشی تغییر مسیر داده و اخبار مربوط به خیزش اساتید و دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی به خبر اول رسانههای دنیا تبدیل شده است. ضرب و شتم دانشجویان و اساتید و بازداشت و اخراج آنها نه فقط دامنه این اعتراضات را کاهش نداده بلکه بر گستره آن نیز افزوده است. همین چند ساعت قبل خبر رسید که در محوطه مقابل کاخ سفید تصویر رهبر انقلاب و پرچم فلسطین نصب شده و دانشجویان دانشگاه میشیگان در جشن فارغالتحصیلی خود با پرچمهای فلسطین حضور یافتهاند و...
۴- اگرچه گفتهاند؛
همتای علی نخواهد آمد هرگز
صد بار اگر کعبه ترک بردارد
و این سخن حکیمانهای نیز هست، اما، به وضوح میتوان دید که عملیات «وعده صادق» رنگ و بوی جنگ احزاب را دارد و گویی از ضربه علی علیهالسلام در آن روز، سمت و سو گرفته است. چرا که ضربه عملیات وعده صادق فقط بر سر رژیم صهیونیستی فرود نیامده است. رژیم صهیونیستی در این عملیات جای عمروبن عبدود نشسته بود! عملیات وعده صادق ضربهای سرنوشتساز بر آمریکا، اروپا، ناتو و تمام کشورهای عرب و غیرعرب حامی اسرائیل است... دقیقاً الگو گرفته از جنگ خندق و تار و مار شدن احزاب.
۵- و بالاخره، این نکته نیز از قول «محمد حسنین هیکل» نویسنده و روزنامهنگار بلندآوازه مصر خواندنی است. او درباره اولین دیدارش با امام خمینی(ره) که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در تهران صورت گرفته بود مینویسد؛ «یکی از صحابه رسول خدا(ص) را دیدم که گویی از تونل ۱۴۰۰ ساله زمان عبور کرده و به عصر حاضر آمده است، تا سپاهیان علی را که بعد از شهادت او پراکنده شده بودند، گرد هم آورد و اسلام فراموششده را بار دیگر بر کرسی حکومت عدل علی بنشاند. من در چهره او این توانمندی را به وضوح میبینم».
کد خبر 849543 منبع: کیهان برچسبها ایران و اسرائیل حسین شریعتمداری - کیهان خبر ویژه